Usch...

Ja vad ska man säga, annat än usch?

Vaknade i morse och upplevde att Hanen andades väldans så fort/hårt/djupt, svårt att förklara men nåt konstigt var det.
La till det faktum att han gått upp ytterst lite i vikt under natten, nåt som han inte brukar göra + det att han verkade onöjd över lag liksom... Väldigt diffust blev det men fick en tid hos Djursjukhuset 11.20 iaf.

Lite så här i efterhand så kan jag nog känna att jag trodde nog att jag bara var "fjantig", att det nog var som det skulle men för min sinnesfrid så ville jag kolla upp.

Men så blev det inte =(

Veterinären konstaterade att han absolut andades ovanligt fort/hårt/djupt och lyssnade men hörde inget konstigt, varken lungorna eller hjärtat. Kan ju dock tillägga att hon även sa att det är jättesvårt att höra nåt även om det skulle vara nåt "fel" eftersom deras små hjärtan tickar så fort iallafall.

Det kunde vara lunginflammation, då beror det på varför han fått det och hur det sitter MEN det kunde även vara hjärtat och då finns det ju inget man kan göra...

Eftersom lunginflammation är det enda som går att behandla så ordinerade hon penicillin, 0.17 ml (!) morgon och kväll.
Inse hur lite det är?

Får hoppas det hjälper nu då...
Dum som jag var så frågade jag förståss hur utgången kan bli och fick svaret att det är inte alls säkert att han klarar sig.

Vattenfallet öppnade sig i bilen på väg hem...


Just ja, i morse hade han öppnat ögonen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0